Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2020 23:20 - 31 години от падането на Берлинската стена
Автор: lililota Категория: Изкуство   
Прочетен: 523 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

31-вата годишнина от падането на Берлинската стена съвпадна като дата с един концерт, който чакам от много дълго време.

Преди около година открих, че в Софийската филхармония свири един гениален пианист на име Василий Илисавски, който на външен вид много го докарва на Васил Левски image:) Нямам идея какво е довело този невероятен музикант в България, никога не бях чувала името му, преди да чуя как свири Бетовен на хамърклавир и си излязох от залата буквално зашеметена. Такова нещо ми се е случвало само веднъж досега, когато чух как свири на уд Ануар Брахем.

Та... днес Василий Илисавски трябваше отново да свири Бетовен на хамъркавир в Аулата на Софийския университет. Но... прекрасната сграда, строена от дедите ни, беше тъмна и много затворена image:( Чак ми стана страшно. Сякаш са затворили за хората достъпа до светлината за душите им. Много страшно ми стана image:(

А после се сетих, че страхът е най-лошият съветник. И си спомних за едно прекрасно стихотворение, писано за стогодишнината на първото висше учебно заведение в България. Алма Матер в превод от латински означава майка на духа, или духовна майка. Стихотворението зная от своята майка, било е публикувано във в. "Учителско дело". Кой е авторът - не зная.

Столетница ли стана, Алма Матер?
Ако е тъй – добре изглеждаш ти.
С огърлица и жезъл във ръката,
а тогата прекрасно ти стои.

Когато се роди, бе есен късна
и нямаше за тебе топъл кът,
но беше твоят нрав добър и весел,
запя ти: „Млади дъбове растат“.

Спомни си за професорите стари:
те идваха на лекциите с фрак.
Студентите не пушеха цигари,
а срещаха ги, станали на крак.

Светиньо Алма Матер, аз съм също
един от твойте верни синове,
Затуй сега със обич те прегръщам
и казвам ти „Столетнице, здравей!“

И моля те, недей да остаряваш,
все тъй с усмхната и ласкава бъди.
И внуците ми, ако заслужават,
и тях с „Gaudeamus“ посрещни.




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lililota
Категория: Политика
Прочетен: 475209
Постинги: 134
Коментари: 248
Гласове: 440
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031