Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2008 14:13 - Вяра в простите мечти - от Барак Обама
Автор: lililota Категория: Политика   
Прочетен: 3073 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 09.02 22:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Когато бях дете, известно време живеех далеч оттук с майка ми. И един от най-ранните ми спомени е как тя ми чете Декларацията за Независимостта, как ми обяснява, че идеалите в нея касаят всеки американец, независимо дали е бял, или цветнокож. Тя ме научи, че тези слова и думите на Американската конституция, ни защитават от бруталните несправедливости, които измъчват други хора по света.

Този спомен изплува в съзнанието ми наскоро, когато станахме свидетели на бруталната несправедливост от т.нар. избори в Зимбабве. Седмици наред опозицията и привържениците й бяха тихо преследвани, измъчвани и избивани. Извличаха ги посред нощ от домовете им и ги умъртвяваха пред очите на жените и децата им. Съпругата на един новоизбран кмет беше така жестоко пребита, че нейният брат я разпозна само по роклята, с която била облечена същия ден. Дори избирателите, заподозрени в нелоялност към президента, бяха заключвани и били бити с часове – само заради простичкото престъпление, че са дали своя глас.

Ние сме нация с различни убеждения и вярвания. Ние спорим за нашите различия често и разпалено. Но когато всичко е казано и свършено, ние все пак заставаме като един и се кълнем в преданост не просто към едно място на картата или към някакъв вожд, а към думите, които моята майка ми четеше преди години: ‘всички хора са създадени равни, а техният Създател ги е дарил с някои неотменими права, сред които правото на Живот, на Свобода и на Стремеж към щастие”

Това е истинският характер на Америка – вяра в простите мечти, търсене на малките чудеса. Това е идеята, че можем да кажем и напишем това, което мислим, без да бъдем прекъснати от изненадващо почукване на вратата; че можем да започнем свой бизнес, без да плащаме подкупи; че можем да участваме в политическия процес, без да се страхуваме от отмъщение; че нашият глас винаги има значение и винаги се брои.Това е приказката, с която можем да приспиваме децата си вечер и да бъдем спокойни, че сме ги нахранили с духовна храна, че сме ги облекли с идеали и сме ги предпазили от всяко зло.

За мен патриотизмът се изразява в любовта и защитата на тези идеали. Те не принадлежат на никоя партия или група от хора, но призовават всеки от нас да служи и да се жертва в името на общото благо.

Пиша тези редове с ясното съзнание, че ако предишните поколения американци не се бяха отзовали на този призив, нямаше да съм тук, където съм сега. Като млад мъж от смесена раса, без твърда принадлежност към никоя общност, дори без силна бащина ръка за опора, моят живот беше предопределен само от този основен Американски идеал – че съдбата ни не се определя преди да сме се родили. И това е източник на моята дълбока любов към тази страна: защото с майка от Канзас и баща от Кения, аз знам, че истории като моята могат само да се случат само в Америка.


Тагове:   вяра,   мечти,


Гласувай:
0



1. sweetivo - Много добре казано, ама дали той го е написал?
09.07.2008 14:28
От къде е това? Признавам си не знам нищо за Барак, ама нещо и нямам много вяра на американската демокрация и изобщо американските ценности.
цитирай
2. thomas - А и той да го е написал...
09.07.2008 18:17
Това блогът на Барак Обама ли е? ;-)
цитирай
3. meto76 - http://meto76. blog. bg/viewp...
09.07.2008 22:18
http://meto76.blog.bg/viewpost.php?id=208656


http://meto76.blog.bg/viewpost.php?id=149843

цитирай
4. lililota - да, това есе излиза от името на Барак ...
10.07.2008 09:58
да, това есе излиза от името на Барак Обама (не съм видяла с очите си той ли го е писал) в списание "Тайм". И лично мен ужасно много ме трогна. Затова е тук.
цитирай
5. thomas - Не бе, то есето ясно, че е от Обама...
10.07.2008 10:06
Ама блогът не е негов, пък ти не си казала и една дума коментар към казаното от него. А все пак блогът е място, където хората да казват собствените си мнения, а не да копират чужди, и то без коментар.
цитирай
6. victoriavselena - Благодаря
10.07.2008 12:37
дойде ми навреме и на място. Колко хубаво е всеки от нас да има лична Декларация за независимост е да и остане вярва до края на дните си.
цитирай
7. gpet - Барак Обама
18.07.2008 00:57
:)
То всичко хубаво, ама .........., защо Барак не казва, кои финансира кампанията му :)
Равенство, равенство, но някои са по-равни от други :) А и не съм убеден, че в САЩ всичко е наред и живота тече по мед и масло - това са абсурди :)
Едно е да говориш за това, което трябва да бъде, съвсем друго е да споменеш за реалната обстановка.
Защо, когато я имаше тази Декларация се появи Мартин Лутър Кинг нали уж е нямало проблеми.
цитирай
8. lililota - Проблеми има
18.07.2008 10:41
Това е ясно на всички. Но има и хора, които искат да се борят срещу тях. А не вдигат рамене и не казват, че нищо не зависи от тях. Това е разликата. А финансирането на Обама е доста ясно. Трябва само да се поинтересуваш от него.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lililota
Категория: Политика
Прочетен: 483753
Постинги: 135
Коментари: 248
Гласове: 440
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930